Eğitmenimiz Cenk Gençdiş idi.
Çok güzel ipuçları verdi. Bilmeyenler için onları sizinle paylaşmak istiyorum.
* Öncelikle Jpeg çekip fotoğrafı işlemeden kullananlar mutlaka şu ayarları yapsın dedi. Denedim harika sonuçlar aldım. Adobe lightroom ile işlememe neredeyse hiç gerek kalmadı.
Öncelikle görselde natural yazan yeri 2vivid yapıyoruz.
Sağ üst kısımda yer alan s(keskinlik) - c(kontrast) ve rgb(doygunluk) bu üçlüyü +1 yapıyoruz. Sonuç inanılmaz. Keskinlik, kontrast ve renkler canlanıyor.
Bir bu halde, birde standart halde çekin farkı görün.
Bu pazar, bulutlu havada çekim yaptığım için farklı bir ekleme de yaptım.
Fonksiyonlardan highlightı(açıklık) kısıp, shadowu(gölgeler) açtım.
Maviler üzerinde bulutlar daha belirgin, ağaç gövdeleri gibi karanlıklar daha aydınlık çıktı. Şiddetle tavsiye ederim. Sırf bunun için lightrooma girmeme gerek kalmadı.
Sadece 1 fotoğraf için bile lightroomda aşağı yukarı 2-3 dakika, yukarıdaki adımlar için uğraşırdım. Şimdi hem vakit kazandım, hem takdir.
Önceden sen lightroomda işliyorsun, ondan güzel diyorlardı, şimdi bahane yok. Dün çektim, anında paylaştım.
** Raw çekmeyen arkadaşlar, biliyorsunuz jpeg dosyanın sıkıştırılmış halidir, ister istemez biraz detay kaybediyoruz. Bu kayıp az olsun diye LF şeklinde kullanıyorsunuzdur. Large/fine.
Daha iyisi varmış. Üstelik Mb artışı aşırı olmuyor.
Menü / Özel menü(dişli çark)/ G (ayar/renk) girip 1 numarayı dosya boyutu L kalacak, sağındaki Fyi, SF yapıyoruz. Yani fine değil, super fine. Sıkıştırma en aza iniyor.
*** Titreşim engelleme.
Resim sol alt köşede bulunan simge varsayılan olarak s-s auto dur, bunu s-is 1 yani her yöne sabitleme açık yapıyoruz. Autoda makine ne yöne titrediğini algılayıp, titreşim engelleyiciyi ona göre açıyordu. Olası makine hatalarının önüne geçmek için tüm yönlere sürekli açık yapıyoruz.
**** Live Bulb / Live Time Farkı
Manuel modda enstanteneyi en uzun süreye getirirken sonlarda çıkan özelliktir.
Live Bulb: Deklanşöre basılı tuttuğunuz sürece perde açık kalır.
Live Time: İlk basışınız ile son basışınız arası açık kalır.
***** Hangi focus yöntemi? Genel olarak bilinir ama karıştıranlar için
S-Af. Single af, siz deklanşöre yarım bastığınızda odaklanır. Manzara, portre gibi sabit konular için.
C-Af. Sürekli hareket halinde olan at yarışı vb durumlarda sürekli odaklamaya çalışır. Odaklandım manasına gelen dıt sesi çıkmaz.
Genel olarak kullanacağımız Otomatik focus yöntemimiz s-af olmalı.
****** Ben vizörden çekim yapmaya alışığım ekranda görüntüyü görmeyi sevmiyorum. Bunun için flaşın sağındaki (IםI) şekline benzeyen LV butonuna basıyoruz. Artık ekrana sadece "info menü" geliyor. Hani ok düğmesine basarak ayar yaptığımız menü. Hiç bir tuşa dokunmazsanız 2 sn sonra da makine uyku moduna geçiyor. Deklanşöre basınca makine uyanıyor ve fotoğrafını çekiyorsun. İnanılmaz bir enerji tasarrufu oluşuyor.
******* Değişik white balans ipuçları.
Dış mekanda white balansı bulutlu seçerseniz daha dramatik, daha sıcak renklerde etki yakalarsınız. Geceleyin ışıklı bina çekerken de ışıklar etkili görünsün diye gün ışığı ayarını kullanmayı deneyin. Binayı dışarıdan aydınlatan ışıklar fotoğrafa olduğu gibi yansır.
******** Sokak fotoğrafçılığı yapanlar odak sesini / odak ışığını kapatıp / Sessiz modda (dikdörtgen♥) çekim yapmayı denesinler dendi.
********* Makro çekenler anti şok (dikdörtgen♢) moduna getirirse, perde titreşimi engellenmiş olur.
**********
Fotoğraflarınızın exif bilgilerine eser sahibinin adını soyadını yada istediğiniz bir notu ekleyebilirsiniz.
Dişli çark menü/ H / telif hakları bilgilerini doldurunuz.
***********
Perde hızının 1/4000 in üzerine çıkarmak, sadece sessiz moddayken gerçekleşiyor. (Dİkdörtgen yanında kalp işareti)
Sessiz moda alınca ister A modunda direk ışık tutun, istersenizde S(perde öncelikli) modunda manuel olarak yükseltebilirsiniz.
Artık 1/5000, 1/6400, 1/8000, 1/10000, 1/12800, 1/16000 emrinize amade.
Manuel Focus Zorlanma Ayarları
Dişli çark Özel menü / A / zorlanma açık yapıldıktan sonra.
Dişli çark özel menü/ D / zorlanma ayarları...
Burada renk seçeneği, renk ile boyamayı da olduğu gibi, normal, yüksek olarak ayarlayabilirsiniz.
Ben kırmızı ve yüksek olarak kullanıyorum.
Bu arada Manuel focus halkası çevrilince daha rahat odaklayın diye bir miktar dijital zoom yapar makine. Bunu o anda kadran tekerlerleği ile 3x ile yanlış hatırlamıyorsam 12x arası ayarlayabiliyorsunuz.
@karadagyan'dan öğrendiğim tekniği eklemek isterim.
Biliyorsunuz focus peaking ile manuel netlemede nerenin net olduğunu boyanarak görüyoruz.
Ancak manuel objektif takınca bu ayar çalışmadı. Bende karadagyan'ın tavsiyesi üzerine herhangi bir fn kısayol tuşuna "zorlanma" ekledim. Artık manuel objektif ile boyanmadığında bu tuşa basmam yeterli oluyordu.
Bir diğer faydasını makro çalışırken yaşadım.
İstediğim yere yön tuşları ya da ekrandan dokunarak netlesem de fotoğraf çıktısına baktığımda yanlış yere netlendiğini görebiliyordum.
Gövde otomatik netlemeye ayarlı olsa da bu tuşa bastığımda, boyanarak nerenin net olduğunu göstermesi çok işime yarar oldu.
Daha fazlası için:
[url]cenkgencdis.wordpress.com[/url]
Sorularınız için.
İnstagram/Facebook : Cenk Gençdiş
Olympus makine eğitimleri takip linki.
http://shop.olympus.com.tr/Sayfalar/olympus-kamera-egitimleri-16/