Esat Sanlav yazdı:...
O kadar saate yağlı boya tablo yapsanız olurdu sanırım !.. Helal olsun , sabrınıza-emeğinize... Bravo.
Moderatörler: biunlu, Esat Sanlav, Ubeyd
Esat Sanlav yazdı:...
ciddibiri yazdı:Esat Sanlav yazdı:...
O kadar saate yağlı boya tablo yapsanız olurdu sanırım !.. Helal olsun , sabrınıza-emeğinize... Bravo.
ciddibiri yazdı:REİS yazdı:...
REiS ağabeyim ben bu fotoğraflardaki hikayeyi de, arkaplanı da çok merak etmeyeyim aslında. Burada bu süreçte neler yaşadınız, kardeşlerimiz nasıl yaşıyorlar bizlere karşı nasıllar, işte ne bileyim politik, sosyal falan görüşleri ne alemde bizim Türkiye hakkında ? Acaba bu yönde hiç sohbet imkanınız oldu mu ? Görünürde sanki teknoloji ile epey mesafeli ve çok geleneksel bir yaşam tarzları var gibi.
Bu fotoğraflarınızı nerede gördüm ise inanılmaz sevdim ayrıca. Hatta tüylerimi ürperten fotoğraflar burada ve flickr'da gördüklerim.
REİS yazdı:...
yldrm yazdı:PC292124sb by YILDIRIM OZCAN, on Flickr
Bu da benden olsun. İyi mi kötü mü bilmiyorum. Yeni yeni öğreniyorum.
azulceleste yazdı:erhanmeco yazdı:Siluet fotoğraflarında öğeler çevrelerindeki nesnelerden ayrılmalıdır. Bu da fotoğrafa bölgesel işleme müdahaleleri gerektirebilir.
Bu söylediğinizin tam aksini yapmışım. Fiyasko
https://www.instagram.com/p/BvojQ4PAOjY ... z1nu9a3ibo
azulceleste yazdı:yldrm yazdı:PC292124sb by YILDIRIM OZCAN, on Flickr
Bu da benden olsun. İyi mi kötü mü bilmiyorum. Yeni yeni öğreniyorum.
Bir silüet fotoğrafı olarak teknik açıdan çok başarılı. Obje bir lekeden ibaret (silüet fotoğrafta istenen budur). Ayrıca diyafram açıklığı değeriniz de fotoğrafa keskinlik kazandırmış. Bununla beraber kompozisyon çok daha başarılı olabilirdi. En önemlisi sağ tarafta dikey duran olta yatay kadrajda gözü rahatsız ediyor
erhanmeco yazdı:yldrm yazdı:PC292124sb by YILDIRIM OZCAN, on Flickr
Bu da benden olsun. İyi mi kötü mü bilmiyorum. Yeni yeni öğreniyorum.
Şimdi doğru bir şekilde fotoğraf okuyabilmek biraz tecrübe işi. Zamanla oluşan bir yetidir. Ayrıca sanatsal değerlendirmeler de her daim subjektiftir. Yani bizler burada ne dersek diyelim, bunları ölçüp tartıp değerlendirecek ve hangilerini uygulayacağınıza karar vermek size kalmış.
Öncelikle fotoğraf sola doğrı 1-2 derece kadar yatık, kıyı ve ufuk çizgisi olan fotoğraflarda buna çok dikkat etmelisiniz. Fotoğrafınızı çok hızlı şekilde değersizleştirir. Öğelerin yerleşimi başarılı. Yatay kadrajdaki dikey çizgiler, kadrajı böler. Böyle bir bölmenin yaratımı bilinçli olmalı. Fotoğrafınızda dik duran oltanın sol tarafında balıkçı, sağ tarafında dağlar olması işi kurtarıyor. Balıkçının ayaklarını görememek biraz eksiklik hissiyatı yaratıyor. Siluet fotoğraflarında öğeler çevrelerindeki nesnelerden ayrılmalıdır. Bu da fotoğrafa bölgesel işleme müdahaleleri gerektirebilir. Oltanın tepeden kesik olması da ayrıca bir eksiklik.
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir