Moderatörler: biunlu, Esat Sanlav, Ubeyd
edo yazdı:...
Biliyorsunuz, ben de bu aralar d3400 ve kit lensi ile takılıyorum. Bundan önceki gövdem Canon 80d. Sadece bu gövdeyi Nikon+kit lensin nerdeyse 3 katı fiyatına sattım. Ancak sensör anlamında nerdeyse tam tersi bir oran söz konusu. Nikon'un raw dosyalarını kurcalamak bile bir keyif. Öyle hemen bozulmuyorlar, korkmadan oynayabiliyorum.DrOpMaN yazdı:Estafurullah
Maddi imkanlar çerçevesinde hepsinden biraz denemeye çalışıyorum; ne için yaşıyoruz ki.
Nikon D3400 giriş seviyesi ile D5200, 5300, 5500 deneyimlerim ile sağolsun dostlar tarafından “kurcalamam” için gönderilen D750, D610 ham dosyaları işleme ile edinilmiş bir tecrübedir edindiğim.
Renk derinliği ve Dinamik Aralıkta -denemediğim için Sony tarafında yorum yapamam ama- hepsinden daha iyi.
maccek yazdı:... Nikon'un raw dosyalarını kurcalamak bile bir keyif. Öyle hemen bozulmuyorlar, korkmadan oynayabiliyorum.
...
maccek yazdı:Biliyorsunuz, ben de bu aralar d3400 ve kit lensi ile takılıyorum. Bundan önceki gövdem Canon 80d. Sadece bu gövdeyi Nikon+kit lensin nerdeyse 3 katı fiyatına sattım. Ancak sensör anlamında nerdeyse tam tersi bir oran söz konusu. Nikon'un raw dosyalarını kurcalamak bile bir keyif. Öyle hemen bozulmuyorlar, korkmadan oynayabiliyorum.DrOpMaN yazdı:Estafurullah
Maddi imkanlar çerçevesinde hepsinden biraz denemeye çalışıyorum; ne için yaşıyoruz ki.
Nikon D3400 giriş seviyesi ile D5200, 5300, 5500 deneyimlerim ile sağolsun dostlar tarafından “kurcalamam” için gönderilen D750, D610 ham dosyaları işleme ile edinilmiş bir tecrübedir edindiğim.
Renk derinliği ve Dinamik Aralıkta -denemediğim için Sony tarafında yorum yapamam ama- hepsinden daha iyi.
DrOpMaN yazdı:Her üçünü de Photoshop'ta açın. Camera Raw Filter ile her üçüne de -100 Highlight işlemi uygulayın. Sonucunda APSC sensör ile çekilenlerde gökyüzünde grileşme veya pixelleşme olmayacaktır, ama m43 sensör ile çekilende koyu/açık pikselleşme (mozaiklenme) gözle görünür hale gelecektir. Bu sensör yapısıyla alakalı bir durumdur. APSC makinelerimde hiç yaşamadım özellikle Nikon (Toshiba) sensör yapısı olan Nikon gövdelerde... X-Trans sensör bile grileşmeye meyil verdiği halde Nikon'da nedense olmuyor.
ciddibiri yazdı:maccek yazdı:Biliyorsunuz, ben de bu aralar d3400 ve kit lensi ile takılıyorum. Bundan önceki gövdem Canon 80d. Sadece bu gövdeyi Nikon+kit lensin nerdeyse 3 katı fiyatına sattım. Ancak sensör anlamında nerdeyse tam tersi bir oran söz konusu. Nikon'un raw dosyalarını kurcalamak bile bir keyif. Öyle hemen bozulmuyorlar, korkmadan oynayabiliyorum.DrOpMaN yazdı:Estafurullah
Maddi imkanlar çerçevesinde hepsinden biraz denemeye çalışıyorum; ne için yaşıyoruz ki.
Nikon D3400 giriş seviyesi ile D5200, 5300, 5500 deneyimlerim ile sağolsun dostlar tarafından “kurcalamam” için gönderilen D750, D610 ham dosyaları işleme ile edinilmiş bir tecrübedir edindiğim.
Renk derinliği ve Dinamik Aralıkta -denemediğim için Sony tarafında yorum yapamam ama- hepsinden daha iyi.
Bunu yıllar yılı DxO Mark adidir, satılmıştır, yavjaktır, gevjektir diyenlere söyleseniz en güzeli o olur aslında. Hem de Canon 80D'den Nikon D3400'e geçip kıyaslıyorsunuz ! Nikon D3400'ün RAW'ı 12 bit'ti sanıyorum. Siz bir D5500 falan ele geçirin hele, görün n'olcak o zaman kimbilir. DPreview'in o eksi pozlama yapıp da RAW'ını açtığı test fotolarına diyorlar ki "Herkes de o fotoları o kadar zorluyor mu" ama haberleri yok biraz RAW işlemeyi öğrendin mi bölgesel olarak +/- 3 eV dijital olarak pozlama ile oynuyorsun, gerekiyor yer yer.
DrOpMaN yazdı:Her üçünü de Photoshop'ta açın. Camera Raw Filter ile her üçüne de -100 Highlight işlemi uygulayın. Sonucunda APSC sensör ile çekilenlerde gökyüzünde grileşme veya pixelleşme olmayacaktır, ama m43 sensör ile çekilende koyu/açık pikselleşme (mozaiklenme) gözle görünür hale gelecektir. Bu sensör yapısıyla alakalı bir durumdur. APSC makinelerimde hiç yaşamadım özellikle Nikon (Toshiba) sensör yapısı olan Nikon gövdelerde... X-Trans sensör bile grileşmeye meyil verdiği halde Nikon'da nedense olmuyor.
Canon'ların APS-C'lerinde olmuyor mu ? Bence Canon APS-C ile Olympus'lar çok yakın bu RAW dosyası dayanıksızlığı açısından. Olympus'u anlarım 12 bit raw ve m43 diye. Canon 6D Mark II'raw'ını indirip DPreview'den yapın ona bir de
İşte bu link bunun için çok faydalı bir eser :
https://www.dpreview.com/reviews/image- ... 9723889555
.
maccek yazdı:Zorlama kısmı konusunda, açıkçası bazen gerekiyor. Özellikle makro ve aşırı ışık alan ve zıttı karanlık bölgelerin olduğu fotoğraflarda zorlayabiliyorsunuz. Hele makroda herşey her an ters gidebilir ve siz aynı sahneyi muhtemelen bir daha bulamayacaksınız ( kelebeğin, böceğin, sizin vs en ufak hareketinizle kompozisyon tamamen değiştirebilir). Dahası, fotoğrafı da sıklıkla keseceksiniz. Bu durumlarda örneğin bence Canon 7d mark 2'nin e-m1' den pek bir üstünlüğünü göremedim. Ancak canon 80d farklı, bu gövde gerçekten iyiydi. Buna rağmen nikon giriş seviyesi gövdesi d3400 bariz olarak canon 80d'drn iyi. Bu söylediklerim elbette algılayıcıları için geçerli yoksa diğer bakımlardan elbetteki 80d içlerinde en iyisi. Yapabilseydim 80d gövdesine d3400'ün algılayıcısını koyardım.
12 bit olgusunun ne derece etkili bir faktör olduğu hakkında bir bilgim yok ancak sunu soyleyebilirim, sony a6000 'de 12 bit, nikon d3400'de.. ve ikisinide - algılayıcı anlamında - her türlü canon apsc ve m43'e tercih ederim. Hatta ve hatta x-trans dahil...
Umuyorum ki , bundan sonraki gövdem Nikon 5500 değil de, Nikon d750 olacak. O zamana kadar d3400'le devam etmeyi planlıyorum.
Aslında bu dediğinize benzer bir deneyimim oldu. Ilk gövdem em5 idi. Sonra em1'e geçtim, odak takibi sevdasına. Odan takibi konusunda oda bir hayal kırıklığı olmasına rağmen em1'i cok daha severek kullandım. Elimden resmen düşmedi. Dışarı cikamadigimda evde tv kumandasini vs cekip durdumciddibiri yazdı:maccek yazdı:Zorlama kısmı konusunda, açıkçası bazen gerekiyor. Özellikle makro ve aşırı ışık alan ve zıttı karanlık bölgelerin olduğu fotoğraflarda zorlayabiliyorsunuz. Hele makroda herşey her an ters gidebilir ve siz aynı sahneyi muhtemelen bir daha bulamayacaksınız ( kelebeğin, böceğin, sizin vs en ufak hareketinizle kompozisyon tamamen değiştirebilir). Dahası, fotoğrafı da sıklıkla keseceksiniz. Bu durumlarda örneğin bence Canon 7d mark 2'nin e-m1' den pek bir üstünlüğünü göremedim. Ancak canon 80d farklı, bu gövde gerçekten iyiydi. Buna rağmen nikon giriş seviyesi gövdesi d3400 bariz olarak canon 80d'drn iyi. Bu söylediklerim elbette algılayıcıları için geçerli yoksa diğer bakımlardan elbetteki 80d içlerinde en iyisi. Yapabilseydim 80d gövdesine d3400'ün algılayıcısını koyardım.
12 bit olgusunun ne derece etkili bir faktör olduğu hakkında bir bilgim yok ancak sunu soyleyebilirim, sony a6000 'de 12 bit, nikon d3400'de.. ve ikisinide - algılayıcı anlamında - her türlü canon apsc ve m43'e tercih ederim. Hatta ve hatta x-trans dahil...
Umuyorum ki , bundan sonraki gövdem Nikon 5500 değil de, Nikon d750 olacak. O zamana kadar d3400'le devam etmeyi planlıyorum.
Herkese aynı olacağından değil de ben birini tanıdım. NX300 kullanıyordu, çok iyi fotoları vardı falan. Bu arkadaş sonra zannetti ki ben FF alırsam falan, daha iyi bir köfte alırsam demek ki ne biçim daha iyilerini çekecem. Gitti Nikon D750 aldı ve hayatı kaydı resmen ! Valla takip ediyordum, flickr'dan da falan, pixoto.com'dan falan böyle gün gün resmen gördüm bu dediğimi. Kendini bitirdi resmen. Tabi nedeni belki sadece makinaya bağlı değildir. Belki de ilgilenemedi, belki de d-slr gerçekten de Samsung NX300'den sonra çok büyük ve zor da gelmiş olabilir, üretkenliğine mani olmuş olabilir. Soramadım da çünki birkaç böyle malum forumda NX300 başlığında fanatiklerin tepkisini çeken bilgiler paylaşınca kendisinden de fanatikler kadar sert olmasa da tepki mesajları almıştım Makina ile uyum da üretkenliğini ve üretim kalitesinde çok etkili insanın. Gerçi esnek olmak asıl kullanıcı açısından güzel bir farklılık ama işte arkadaş hep çok pahalı bir hobiydi bu, 2 kalite lens aldın mı onu 2.el sat git başka sisteme geç kolay olmuyor ve dolayısı ile yatırım yaptığı sistemde insan bu yüzden çakılı kalıyor çok uzun süre. Sonra bu bi alışkanlık oluyor.
azulceleste yazdı:DrOpMaN yazdı:
Tek eksik Film Simulasyonları ise; Olympus Workspace yazılımınız kuruluysa aşağıdaki linkten indirip atın içerisine olsun size Eterna, Velvia, Across, Chrome
https://robtrek.com/index.php/olympus-w ... e-presets/
Aaa bu tam bir amme hizmeti
Hazırladığı için Rob abiye paylaştığınız için de size teşekkürler
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir