THE JAPAN TIMES
Fotoğrafçılar telefonlara geçtikçe Olympus kameralar için yazı duvardaydı
Olympus Corp.'un dijital kamera işini satma kararı, Japon üreticilerin hakim olduğu pazarın korkunç bir durumda olduğunu sert bir hatırlatmadır. | BLOOMBERG
İLE KAZUAKİ NAGATA
PERSONEL YAZAR
Olympus Corp. Haziran ayında 84 yaşındaki kamera işini bir yatırım fonuna sattığını duyurduğunda, birçok kamera sevgilisi şoktaydı.
Ancak endüstriyi yakından izleyen analistler bunun geldiğini gördüler. Bağımsız kameralar artık çok fazla kullanılmıyor. İnsanlar fotoğraf çekerken, Olympus ve diğer özel kamera üreticilerinin ürettiği hantal cihazları değil, akıllı telefonlar kullanıyorlar.
Olympus'un ölümü, Japonların hâkim olduğu dijital kameralar piyasasının korkunç sıkıntılarda olduğunu ve henüz dibe vurmayan bir düşüş trendinde sıkıştığını hatırlattı.
Analistler, kamera yapımcılarının bir geri dönüş stratejisi bulamadıklarını ve gelecekte daha fazla şirketin çıkmaya zorlanabileceği konusunda uyardılar.
Tokyo merkezli pazarlama araştırmacısı BCN Inc.'in baş analisti Ichiro Michikoshi, "Kamera üreticileri çalışıyor ancak bir sonraki hamlelerini bulamadıklarından piyasanın dibe vurduğunu söylemek zor," dedi.
Kamera ve Görüntüleme Ürünleri Derneği'ne göre, 2019 yılında Japonya'nın dokuz üreticisi tarafından 15.2 milyon dijital kamera sevk edildi. Bu, 2010 yılında gönderilen 121.5 milyonun sadece yüzde 12.5'i.
Michikoshi, “Akıllı telefon görüntü kalitesi önemli ölçüde arttığı için, genel kullanıcılar yalnızca eğlenmek için çekim yaptıkları sürece akıllı telefonlara ihtiyaç duyuyorlar. “Bağımsız dijital fotoğraf makineleri satın almanın avantajlarını tanıtmak çok zor oldu.”
İnsanlar fotoğraf çekerken, Olympus ve diğer özel kamera üreticilerinin ürettiği hantal cihazlardan ziyade akıllı telefonlar kullanmamaktan daha sık oluyorlar. | BLOOMBERG
En yeni akıllı telefonlardan bazıları, insanların zoom ve ultra geniş açılı çekimlerle deney yapmasına veya odaktaki nesneyi vurgulamak için arka planı bulanıklaştırmasına izin veren birden fazla sensör ve lens sistemi ile birlikte gelir.
Ürünlerini akıllı telefonlardan farklılaştırmak için, son birkaç yıldır kamera üreticilerinden biri, son derece keskin görüntüler çeken birinci sınıf aynasız değiştirilebilir lensli kamera. Ancak bunlar, yüzbinlerce yen yenmek isteyen hevesli hobiler için üst düzey niş ürünler olmaya devam ediyor.
Üzerinde çalıştıkları bir diğer önemli özellik de sosyal medyadaki ağır kullanıcılar için video. Örneğin, Sony Corp.'un en yeni kompakt dijital kamerası ZV-1, video blogcuları ve YouTuber'ları açıkça hedeflediği için “Vlogcam” olarak adlandırıldı.
Ancak, videoların çevrimiçi yayınlanabilmesi için çok fazla düzenleme gerektirmesi nedeniyle video özelliklerinin pazarı canlandırması pek olası değildir.
Michikoshi, “Piyasanın daralmasını yavaşlatmaya yardımcı olabilirler, ancak ciddi bir toparlanmaya yol açma ihtimali düşüktür” dedi.
Yine de, önümüzdeki yıllarda çoğalması beklenen 5G ultra hızlı iletişim ağlarının şirketlere yeni ürünler bulma şansı verebileceğini söyledi. Örneğin, kameraların 5G ağlarına bağlanmasını sağlayarak, fotoğrafları yerinde düzenlemek ve doğrudan web'e yüklemek için daha fazla potansiyel talep olacaktır, bu da dijital kameraların akıllı telefonlara benzer daha fazla işlev alabileceğini gösterir.
Şimdilik, kamera yapımcıları COVID-19 salgınının neden olduğu çöküşten kaynaklanan kanamayı durdurmak için çabalıyorlar.
Sağlık krizi, irili ufaklı birçok olayın geri itilmesi veya iptal edilmesi için zorladı. Özellikle Olimpiyat ve Paralimpik Oyunların gecikmesi, kamera pazarlamak için büyük bir fırsat yarattı.
BCN'ye göre, Japonya'da Nisan ve Mayıs aylarında aynasız değiştirilebilir lensli kameraların birim satışları, bir önceki yıl seviyelerinin sadece yüzde 26,1'i ve yüzde 38'i idi.
Ağır koşullar göz önüne alındığında, Olympus 24 Haziran'da kamera ürünleri de dahil olmak üzere görüntüleme işini Tokyo merkezli bir yatırım fonu olan Japan Industrial Partners Inc.'e satacağını duyurdu.
Olympus'un görüntüleme işinin tarihi 1936'ya kadar uzanıyor. İsabetleri, esas olarak kompakt modellerden oluşan PEN ve OM kamera serilerini içeriyordu.
“Son derece zorlu” ortama uyum sağlamak için Olympus, üretim üslerini yeniden düzenlediğini, işletme maliyetlerini düşürdüğünü ve daha karlı lensler ürettiğini söyledi. Ancak bu hareketler görüntüleme işini ayakta tutmak için yeterli değildi.
Olympus Finans Direktörü Chikashi Takeda geçen ayki bir brifingde “Mevcut operasyonu veya iş modelini koruyacak olsaydık… bir noktada çıkmaz bir noktaya gelirdik” dedi.
Kamera endüstrisinin bir duvara çarptığı göz önüne alındığında, kamera endüstrisini izleyen Citigroup Global Markets Japan Inc.'in direktörü Masahiro Shibano, Olympus'un çıkışının tahmin edilebilir olduğunu söyledi.
Dijital kamera pazarında Japon üreticiler hakimdir; Canon Inc. yaklaşık yarısı ve Nikon ve Sony'nin her biri yaklaşık yüzde 20'dir. | BLOOMBERG
Olympus akıllı telefon patlamasını ve COVID-19 salgınını suçlarken, Shibano, akıllı telefonlar kamera pazarına zarar vermeden önce kamera işinin zaten para kaybettiğine dikkat çekti.
Shibano, dijital kamera gönderilerinin 2010'da zirveye çıkmasına rağmen, o zaman bile kar elde edemiyordu, bu yüzden “işlerinin son zamanlarda yanlış gitmeye başlaması değil” dedi.
Aslında, şirketin görüntüleme ünitesi son on yılda sadece bir kez kar açıkladı.
Olympus'un kamera işi satışa yetecek kadar kötüyse, rakipleri ne olacak? Geri çekilecek sıraya gelecekler mi yoksa sektörde bir sarsıntı görecek miyiz?
Nikkei gazetesinin tahminine göre, şu anda dijital kamera pazarına Japon üreticiler hakim, Canon Inc. yaklaşık yarısı ve Nikon ve Sony'nin her biri yaklaşık yüzde 20 civarında. Olympus sadece yüzde 3 civarında bir paya sahipti.
Shibano, birkaç değer görüldüğünde, kamera üreticileri arasındaki birleşme ve satın almaların pek olası görünmediğini söyledi.
Bunun en büyük nedeni, lenslerinin birbirlerinin ürünleri ile uyumlu olmamasıdır. Dahası, “marka geçmişi ve değerleri farklı,” dedi Shibano, kameraları pazarlarken marka imajının önemli olduğunu belirtti.
Diğer alanlardan şirketlerin katılması mümkün olsa da, “daha fazla çıkış ve daha fazla daralma kaçınılmaz olacaktır” dedi.
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/ ... w_OySgzZPY
Olympus OM-D E-M5, Olympus M.Zuiko Digital ED 12-50mm f/3.5-6.3 EZ Lens.
Gecmiste yaptiklarimi geriye donup degisteremem, ama su anda ileriye yonelik her seyi hedefleyebilirim.