OMD EM5 II ile ilgili ilk görüşlerim:
http://halkboyleistiyor.com/wp/?p=3178Buraya da alayım:
D800 gitti, böylece elimde DSLR olarak sadece Nikon D70 ve Olympus E510 kaldı. E510’u satıyorum (14-42 ve 40-150mm iki lens, 2GB kart ve yedek pil dahil 500 TL). E510 da giderse sadece D70 DSLR kalacak elimde.
D800’ün parasıyla EM5 II ve 40-150mm f2.8 aldım (1.4x ile beraber). Tabi üzerine para koymam gerekti ama birkaç Canikon objektif de sattığım için cebimden para çıkmamış gibi oldu. D800’le beraber piyasadaki en iyi imaj kalitesi de beraber gitti, bunu bilerek sattım D800’ü. Örneğin D800 ve Sigma 50mm f1.4 Art ile alacağım piksel kalitesini m4/3 ve Sony A6000 ile almak çok zor, hatta imkansız. Ama asıl soru şu: Sürekli garajda yatan Ferrari mi her zaman altındaki Toyota Supra mı? Ben Supra’yı seçtim. Belki elimde kalan Nikon lensleri (şu anda V2 ve A6000 ile kullanıyorum bazılarını) kullanabilmek için ikinci el bir D600 ya da D7100 gibi birşey alırım ama yakın zamanda böyle bir planım yok.
Neyse, EM5 II’ye dönelim. EM5’in (ilk versiyon) tam bir incelemesini yazmadım, ama birçok incelemede EM5’ten etraflıca bahsedip karşılaştırmalarda genelde EM5’i kullandım. Yani bu sitede son 2 yıl içinde yayınlanmış incelemeleri okuduysanız EM5 hakkında az-çok fikir sahibi olmuşsunuzdur.
EM5 II de EM5’e benziyor zaten. Algılayıcı aynı, gövde şekli hemen hemen aynı, kontroller hemen hemen aynı, 5 akslı titreşim engelleme benzer, odaklama sistemi hala kontrast bazlı vs..
Kısaca neyin geliştirildiğini yazayım:
– Gövde kalitesi ciddi artmış. EM5 de kötü değildi ve toz-nem koruması vardı ama hafıza kartı yuvası gibi bölgeler bana pek güven vermiyordu, ayrıca gövde gerçekten sağlam olsa da EM1’i elime aldıktan sonra “gerçekten sağlam aynasız nasıl yapılır”ın cevabını anladım. EM5 II’nin gövdesini elinize aldığınız anda “vaaay” diyeceksiniz. Alaşım gövdenin üzerinde sağlam polimer malzeme hemen belli oluyor, hafıza kartı yuvası da artık bayağı güven veriyor. Olympus’a göre EM5 II’nin çevre koruması EM1 seviyesinde ve EM5’ten daha iyi.
– Düğmelerin basışı daha iyi. EM5’te düğmeler biraz ufak ve yolları fazla (bayağı itmek gerekiyor), EM5 II’de düğmelerin hissi çok daha iyi.
– Üst taraftaki kontroller metal. Aslında bence polimer olsaymış da kütleden kar etselermiş daha iyiydi ama metal tekerler daha iyi bir hiş veriyor.
– Elektronik bakaç EM1’dekiyle aynı, yani büyük ve net. A6000’dekinden daha iyi, hem boyut hem tazeleme hızı olarak.
– Odak vurgulama (Focus peaking) gelmiş, süper olmuş. EM1’de de var bu özellik. Sonylerde de hemen tüm NEXlerde var.
– Perde sesi daha da sessiz ve yumuşak. İlk EM5’in perde sesi de en iyilerden biriydi ama bu yeni EM5 II’deki perde sesi inanılmaz az. Ayrıca 1/8000’e çıkabiliyor, 1. versiyonda maksimum perde hızı 1/4000.
– Elektronik perde gelmiş! İşte bu! Her markada olması gereken bir özellik! Hiç ses çıkarmadan ve 1/16000 perde hızına çıkmaya olanak veren bu sistem mükemmel! Panasoniclerde uzun süredir var, Fuji de XT1 ile elektronik perdeyi getirdi. Şimdi Olympus da uyum sağlamış. Sony A7s’te de var bu özellik.
– 40MP olayını artık duymayan kalmamıştır herhalde. Alet 8 fotoğraf çekip 64MP’lik bir dosya oluşturuyor, sonra bunu 40MP’lik JPEG çıktıya dönüştürüyor. Bunun için makinenin üçayakta olması şart. İlk denemelerimde gerçekten işe yaradığını gördüm.
– WiFi gelmiş, ilk EM5’te bu yoktu.
– Ekran artık sola doğru açılıp her yöne dönebiliyor.
– 5 akslı titreşim azaltma sistemi daha da geliştirilmiş. Elimde EM5 II ile merdiven çıkıp inerken titreşim olmadığını görmek müthiş.
– Ele oturuşu EM5’ten daha iyi. Sağ elin 4 parmağı altına gelen kısım biraz daha iyi oturuyor ele, ve baş parmağa gelen çıkıntı da daha büyük. Gene de EM1 ve grip takılmış EM5 ele çok daha iyi oturuyor. A6000’in de tutuş ergonomisi daha iyi hala.
– EM5’teki geniş menü daha da genişlemiş.
– Videonun daha gelişmiş olduğunu söylüyorlar, ben hala denemedim.
– 40-150mm ile sürekli odaklama ilk EM5’ten daha iyi.
– 16MP’lik imaj kalitesi EM5 ile aynı.
– 40-150mm f2.8 objektif inanılmaz. Süper hızlı, süper keskin, süper sağlam ve hafif.
Şimdilik bu kadar.