2. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Cum May 25, 2018 12:00 pm
gönderen elendil79
Olympus E-M10 M2 ve 100-300mm ile devam
ResimBee in flower by 79elendil79, on Flickr

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Çrş Tem 04, 2018 2:03 pm
gönderen elendil79
Olympus E-M10 M2 ve 100-300mm
ResimSeagull Martı by 79elendil79, on Flickr

ResimAlakarga2 eurasian jay by 79elendil79, on Flickr

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Prş Tem 05, 2018 10:25 am
gönderen elendil79
Arapbülbülü EM10 M2
ResimArapbülbülü White-speclacted bulbul by 79elendil79, on Flickr

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Prş Tem 05, 2018 11:32 am
gönderen DrOpMaN
Panasonic 35-100mm ve 100-300mm kişiliği olan lensler. En azından birine sahip olmalı insan.

Tebrik ederim, güzel çalışmalar.

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Prş Tem 05, 2018 12:35 pm
gönderen elendil79
DrOpMaN yazdı:Panasonic 35-100mm ve 100-300mm kişiliği olan lensler. En azından birine sahip olmalı insan.

Tebrik ederim, güzel çalışmalar.


Teşekkürler Korhan Bey, 14-140mm 2. seri var aklımda (daha öncede 14-140mm ve 14-150mm kullanmış biri olarak)
çok büyük esneklik sağlıyor tak-gez olarak.

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Pzr Tem 29, 2018 12:46 am
gönderen ciddibiri
Panasonic 100-300mm. II'inci versiyon incelemesi,

http://m43photo.blogspot.com/2017/08/be ... mm-mk.html

Ona da mark II demiş :) OH her 2'nin önüne "Mark" koyuyoruz artık demek ki...

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Pzt Tem 30, 2018 9:27 am
gönderen elendil79
ciddibiri yazdı:Panasonic 100-300mm. II'inci versiyon incelemesi,

http://m43photo.blogspot.com/2017/08/be ... mm-mk.html

Ona da mark II demiş :) OH her 2'nin önüne "Mark" koyuyoruz artık demek ki...


Paylaşım için teşekkürler.
Bu 100-300mm iyi güzelde netlemesi bence de biraz kararsız ve yavaş. bende eski seri 14-140mm HD vardı o daha eskiydi ama
netlemede daha kararlıydı. Panasonic 20mm f1.7'de aynı , ışık az olan gölge yerlerde vs. gereksiz yere öne ve arkaya bakıyor sonra netliyor. tık diye hedefi bulmuyor sanki. Bu anlamda iyileştirme gerekliydi zaten.

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Cum Ağu 03, 2018 3:38 pm
gönderen elendil79
Arapbülbülü
EM10 M2 ve 100-300mm

ResimArap bülbülü by 79elendil79, on Flickr

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Çrş Kas 21, 2018 2:18 pm
gönderen poormansmoodyblues
Sıfırının piyasası $590 civarında bir lens sanıyorum. Sahibinden’de GX8 satan bir kullanıcı var (buradan biri de olabilir), setinde bu lens de var ve oldukça makul bir fiyat gibi geldi bana, 75-300’den daha uygun en azından. İlgilenenler bir soruşturabilir.

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Cum Ara 14, 2018 6:02 pm
gönderen elendil79
Olympus EM10 M2 Panasonic 100-300mm
100mm f6.3 1/50 iso200

ResimYunusEmrem by 79elendil79, on Flickr

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Pzt Ara 17, 2018 11:07 am
gönderen elendil79
EM10 M2 ve 100-300mm'den devam
ResimJust my luck! Hay böyle şansın ben! by 79elendil79, on Flickr

ResimFisherman by 79elendil79, on Flickr

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Pzt Ara 17, 2018 4:52 pm
gönderen Esat Sanlav
Son mesajdaki 1. Fotoğrafta: kompozisyonu, açısını, düzenlemesini ve içeriğini çok beğendim. 2. Fotoğrafta da bakışı çok güzel olmuş, keşke kafa biraz daha sağa ve yukarı, ya da sola ve aşağı 1/3'e denk gelecek şekilde otursaymış daha güzel olurmuş gibime geliyor. Fakat çok beğendim, tebrik ederim.

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Sal Ara 18, 2018 11:47 am
gönderen elendil79
Esat Sanlav yazdı:Son mesajdaki 1. Fotoğrafta: kompozisyonu, açısını, düzenlemesini ve içeriğini çok beğendim. 2. Fotoğrafta da bakışı çok güzel olmuş, keşke kafa biraz daha sağa ve yukarı, ya da sola ve aşağı 1/3'e denk gelecek şekilde otursaymış daha güzel olurmuş gibime geliyor. Fakat çok beğendim, tebrik ederim.


Beğenmenize sevindim,
2. fotoğrafta çok fazla balıkçı oltası vardı, hareket halinde olan. O sebeple 1/3'e denk getirmemiş oldum ama kesinlikle haklısın. Vizörde, ekranda hep ızgaralı kullanırım aslında.

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Sal Ara 18, 2018 12:47 pm
gönderen DrOpMaN
Kurallara fazla bağlı olmamak lazım; fotoğraf seni çağırıyor zaten; o anı sabitledin mi duygusu hep kalıyor kalpte... Çektiğim karenin sıcaklığını yıllar sonra bile hissediyorum. Bence fotoğraf hissettirdiği gibi çekilmeli.

Re: Panasonic 100-300mm f/4-5.6

Gönderilme zamanı: Çrş Ara 19, 2018 12:02 am
gönderen Esat Sanlav
DrOpMaN yazdı:Kurallara fazla bağlı olmamak lazım; fotoğraf seni çağırıyor zaten; o anı sabitledin mi duygusu hep kalıyor kalpte... Çektiğim karenin sıcaklığını yıllar sonra bile hissediyorum. Bence fotoğraf hissettirdiği gibi çekilmeli.


Aslında her şey bir nevi kompozisyon kurallarına sahip, sadece bunun farkında olup olmamak mesele: Örneğin yürüyen bir insanın (yüzü dahil) yarısının kadrajdan çıkmış olması 1/3 kuralında bir hata olarak görülebilir fakat bu farklı bir yere, duyguya ya da boyuta geçmek üzere olduğunu anlatan bilinçli bir kompozisyon örneği olabilir (içeriğine göre tabii ki). Bilinçli olarak kompozisyon oluşturmak, çeken kişinin ne anlatmak istediğini daha iyi anlatmaya yarar sağlar. Örnek veriyorum 2. balıkçı fotoğrafında Balıkçı sola bakıyor (kendi soluna) ve fotoğraftan anlaşılacağı üzere köprünün diğer tarafına bakıyor. Bakışından meraklı, endişeli, kızgın, düşünceli vb. gibi anlamlar çıkarılabilir fakat balıkçının baktığı yeri bilinçsiz olarak merak ediyor kimileri. Hem bu nedenle, hemde o bakışındaki derin duyguyu daha iyi hissetirmek adına balıkçıyı fotoğrafın sol tarafına yerleştirmek (baktığı yeri daha çok göstermek), duyguyu daha da güçlendirecek ve merak duygusunu (kadraja giren yeni içeriklere bağlı olarak tabii) daha da çok arttıracağı düşüncesindeyim. Aynı zamanda soldaki boşluk rahatsız etmeyecek, fotoğraf içeriğinde gerekli ve uyumlu nesneler ve anlatım biçimleri olacaktır. Tabi biz izleyiciler olarak çekim sırasında fotoğrafçının bu şekilde çekme düşüncesini ve nedenlerini bilemeyiz (mesela kompozisyonu anlatmak istediği gibi yapmak istemiştir ama olumsuz bir obje kadraja giriyor diye yapamamıştır gibi, ya da o sıradaki ortam nedeniyle farklı bir kompozisyon yaratmak istemiş ve kimilerimize farklı bir şekilde yansımış olabileceği gibi). Kompozisyon açısından kendi fikirlerimi söylemek istedim sadece, kimilerine göre daha iyi kimilerine göre ise daha kötü gelebilir düşüncelerim.

Her şeyi bir kenara bırakacak olursak, kurallara bağlı olmaya gerek yok. Kurallar insanın kendi içinde yaşıyor. Sadece anlatılmak istenen veya hissettirilmek istenenin ne kadarının olabileceği kaygısı, fotoğraflarımızı daha ileriye götürecek ve fotoğraflarımıza verdiğimiz ruhun daha güçlü ve özel olabileceği düşüncesindeyim.