Tam kare Olympus mu ? Sadece hayır değil: *KAHROLASI* hayır

Fotoğraf dünyasından marka ve konu sınırlaması olmaksızın her türlü haberler...

Moderatörler: Esat Sanlav, Ubeyd, biunlu

sgtab1
Müdavim Üye
Mesajlar: 453
Kayıt: Prş May 14, 2015 7:09 pm

Tam kare Olympus mu ? Sadece hayır değil: *KAHROLASI* hayır

Mesajgönderen sgtab1 » Çrş Ara 19, 2018 2:50 pm

Tam kare Olympus mu ? Sadece hayır değil: *KAHROLASI* hayır! (Ve neden Olympus bunun için daha iyi)
Roportaj Dave Etchells imaging-resource.com

Panasonic, Eylül ayında Photokina 2018'de tam kare aynasız sisteminin gelişimini açıkladığında, Alarm niteliginde Micro Four Thirds sisteminin geleceği için ne anlama geldiğini merak eden bir sürü insan oldu.
Micro Four Thirds Sistemi, 2008 yılında Olympus ve Panasonic tarafından ortaklaşa geliştirildi ve birkaç şirket daha niş pazardaki kamera gövdelerini standartlara göre üretirken, bu iki firma arasında geniş üretim hacmi bölündü.
Leica ve Sigma ile birlikte l-mount ittifakını ilan ettiklerinde Panasonic, Micro Four Thirds için ürünleri desteklemeye ve geliştirmeye devam edeceğini söyledi. Ancak, Ar-Ge dolarlarının çoğunun, en azından önümüzdeki birkaç yıl boyunca l-mount organları ve mercekleri geliştirmeye harcanacağı bahise girilebilinir. Dahası, Panasonic'in odakta halka açık bir şekilde değişmesinin yanı sıra, Olympus, E-M1 Mark II hattı için son amiral gemisi modelini piyasaya sürdüğünden ve alt uç E-M10 III'Ü piyasaya sürdüklerinden bir yıl sonra neredeyse iki yıl geçti.
Peki bu Micro Four Thirds'tan nerede ayrılıyor ? Tam çerçeveliye hersey odaklanmisken geç kalmadan, Olympus pazar baskısına ve tam çerçeve ürün serisine yayılacak mi ?

Tam kare Olympus mu ? Sadece hayır değil: *KAHROLASI* hayır!

Ekim ayı sonlarında Photo Plus gösterisinde Olympus America'nın yeni satış ve pazarlama bölümünden Aki Murata ile bu konu üzerine uzun bir sohbet etme şansım oldu. Murata-san, Olympus'un Küresel Pazarlama Müdürü. Bu onunla konuşmam konusunda şansliydim, bu sayede son değişiklikler ve Olympus'un geleceği hakkındaki düşüncelerini duymak ilginçti.
Konun başlığa göre, Murata-san'ın Olympus'un geleceğinde tam çerçeve kameralar olup olmadığı konusundaki sorumluğa yanıtı hayır değildi, ama gerçekten, gerçek hayır ! Murata-san gercekten bunu yapmamak için çok güçlü bir iş davamiz var, Micro Four Thirds'ın aslında Olympus'un 50 yıldan fazla süredir devam eden kapsamlı bir ürün stratejisinin doğrudan ifadesi olduğunu soyledi.

Olympus'un DNA'sı "kompakt"

1970 yılında, efsanevi kamera tasarımcısı Yoshihisa Maitani, şirketin geleceğini ayrıntılı, el yazısıyla yazılmış bir belgede belirleyecek olan felsefeyi ortaya koydu. (Tabii ki el yazısıyla yazılmıştı, bu 1960'ların başlarındaydı, bu yüzden etrafta herhangi bir kelime işlemci yoktu. Ama bunu bir defterde yazdı, bir asistana dikte ettirdi.) Uzun yıllar önce Maitani, Olympus'un kameraları için kompaktlık, hafiflik ve "nihai güvenilirlik" felsefesi, o zamandan beri takip ettikleri bir yöndur.
Bu yıllardan sonra, Micro Four Thirds'ın, 1972'de orijinal OM-1 sistemine geri dönen aynı temel şirket DNA'sının en son ifadesi ve 1959'da ilk kez yarım çerçeve 35mm kameraların bile PEN serisinin ortaya çıkması ilginçtir. (Aslında, Maitani, OM-1 model ismindeki "OM" nin Olympus-Maitani için koydugunu, Olympus'un ona çok saygı duydugu anlasiliyor. Japon bir şirketin tek bir bireyi yükseltmesi neredeyse hiç duyulmamıştı.)

Fotoğrafın dört çeyreği

Sürmekte olan stratejileriyle ilgili olarak, Murata-san, iki eksen boyunca konuyu ikiye ayırmış, bir yönden dışarıya karşı tek bir yöne, diğerinde hala özneleri hareket ettiren bir fotoğrafla ilgili bir görüş açıkladı. Konseptin anlaşılmasına yardımcı olmak için, birkaç farklı fotoğraf türünün gösterildiği, yaklaşık pazar büyüklüğünü gösteren dairelerin büyüklüğü ile aşağıdaki diyagramı yaptım. (Farklı pazarların gerçekte ne kadar büyük olduğunu bilmiyorum, fakat Murata-san'ın Doğa ve Yaban Hayatı'nın büyük bir kategori olduğunu hatırlıyorum, diğerlerinden daha büyük olmasını beklediğimden çok daha büyük.)

NOT : ORJINALDE BIR RESIM VAR ASAGIDAKI LINKTEN GORMEK ISTERSENIZ CIZIME BAKABILIRSINIZ. ASAGADIKI PARAGRAF O RESIMDEKI CIZIMI YORUMLUYOR

Murata-san'ın bahsettiği pek çok fotoğraf türünden sadece birkaçı, Doğa ve Yaban Hayatı fotoğrafçılığı (ki bu bana açık bir şekilde beni şaşırttı), açık havada hareketli nesneleri çekmeyi içeriyor, bu yüzden sağ üst kadranda. Tersine, Peyzaj fotoğrafçılığı dış mekanda gerçekleşir, fakat statik konularla (depremler, toprak kaymaları ve volkanlar :-) dışında), bu yüzden sağ alt kadrandadır. Diğer çeyreklere bakıldığında, Portre fotoğrafçılığı iç mekanlarda, statik öznelerle gerçekleşir, bu yüzden sol alt kadrandadır. Son olarak, arena ve iç mekan sporları (Basketbol ya da Hokey), hareketli nesneleri içeriyor, içeride cekiliyor, üst sol çeyrekte.
Bunlardan herhangi birini çekmek için en çok kullanmayı düşündüğünüz dişli türünü düşündüğünüzde, iç mekan ortamları sağlamlık veya hava sızdırmazlığı gerektirmez. Kapalı alan sporlari, sağlam bir otofokus için gereklilik duyar ve daha düşük ışık seviyeleri genellikle yüksek ISO yeteneği gerektirir.
Manzara fotoğrafçılığı dış mekanda gerçekleşir, bu yüzden bazen sağlam, hava koşullarına karşı dayanıklı bir gövde ve mercek gerekecektir. Konu çok fazla hareket etmiyor olsa da, otomatik odaklama cok sorun olmaz. Ditto Mimari fotoğrafçılıkta, genellikle hava sızdırmazlık elemanı eksiktir.
Kamera ve sistem boyutu genellikle iç mekan çekim senaryoları için sorun değildir ve Mimari fotoğrafçılık gibi uygulamalar benzerdir. (Manzara fotoğrafçılığı her iki tarafa da gidebilir, boyut olarak: Bazen bir yolun yakınında veya kolayca erişilebilen bir yerden çekim yapacaksınız, ancak diğer zamanlarda, eşyalarınızı bir sırt çantasına koyacaksınız. .)

Murata-san'ın bu bölümlemeyi açıklamak istedigi nokta; Olympus'un doğal pazarının açık / hareketli konu çeyreğinde (yukarıdaki kaba diyagramda sağ üstteki) olduğunu not etmekti. Kompakt, hafif ve dayanıklı bir sisteme sahip olmak, Doğa ve Yaban Hayatı fotoğrafçıları için çok önemli ve Micro Four Thirds'ın daha küçük sensör boyutu önemli bir avantaj. Bir Micro Four Thirds gövdesi ve Olympus'un mükemmel 300mm f / 4 (600mm eşdeğeri) ile 600 mm f / 4 lens ile tam çerçeve DSLR taşı